Ta witryna wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia najwyższej jakości obsługi.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w naszej Polityce plików cookies
Akceptuję pliki cookies

Centrum Innowacji nagrodzone

PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w konkursie Gazety Bankowej za wdrożenie „Centrum Innowacji”, aplikacji wspierającej kreatywność oraz zaangażowanie pracownikóww reagowaniu na wyzwania biznesowe, zgłaszanie kreatywnych idei i poszukiwanie innowacji. W ciągu 5 miesięcy funkcjonowania systemu odbyło się 16 kampanii, w których wzięło udział aż 5513 uczestników, a zgłoszonych zostało 482 pomysłów. Za wdrożenie aplikacji była odpowiedzialna spółka Fabrity, dostawca rozwiązań informatycznych dla biznesu.

Centrum Innowacji to aplikacja wspierająca proces zarządzania innowacjami. Dzięki niej kierownictwo firmy może otrzymać wsparcie dowolnej grupy pracowników, którzy zgłaszają pomysły wg określonych wcześniej wytycznych. PKO Bank Polski od zawsze cenił sobie potencjał, jaki tkwi w pracownikach, korzystając przez ostatnie lata z rozwiązań zachęcających do kreatywności i zgłaszania pomysłów na noweprodukty i usługi. Dotychczas stanowiło to spore wyzwanie, przy tak dużej liczbie pracowników.

- Kiedyś w Banku funkcjonowały tradycyjne skrzynki pomysłów, potem specjalny e-mail, na który pracownicy mogli przesyłać swoje propozycje, ale brakowało możliwości dyskusji i wymiany wiedzy – tłumaczy Łukasz Kuc, kierownik w Biurze Innowacji PKO Banku Polskiego. Od października ub. r. w Banku zaczęła funkcjonować platforma intranetowa Centrum Innowacji, która jest nowoczesnym, innowacyjnym i efektywnym narzędziem wewnętrznej inżynierii służącym także do odnajdowania ukrytych innowatorów wśród pracowników.

- Dzięki stworzeniu Centrum Innowacji nie tylko udało się uczynić innowacje zarządzalnym procesem w Banku, ale także zyskaliśmy narzędzie, dzięki któremu „wyławiamy” najbardziej aktywnych, zaangażowanych i kreatywnych pracowników – podkreśla Łukasz Kuc.

Bardzo istotnym elementem Centrum Innowacji jest możliwość prowadzenia otwartej dyskusji na temat zgłaszanych propozycji i w konsekwencji wspólnego wypracowywania rozwiązań.

- Uważamy, że współpraca i wymiana doświadczeń to jedne z kluczowych czynników sukcesu przy pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami,zaś największą inspiracją dla człowieka jest zawsze drugi człowiek. Dlatego to właśnie możliwość wymiany opinii i wiedzyuczestników kampanii jest jedną z najważniejszych funkcjonalności Centrum Innowacji - mówi Łukasz Kuc.

Wtóruje mu Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu FABRITY, mówiąc: - Jestem przekonany, że popularność tego typu rozwiązań będzie stale rosła i coraz więcej firm doceni kapitał, jakim są pracownicy. Jest nam niezmiernie miło, że Gazeta Bankowa doceniła PKO Bank Polski za wdrożenie tego rozwiązania – dodaje.

PKO Bank Polski otrzymał nagrodę Gazety Bankowej w kategorii Systemy back office.